Математична вистава
«Сон в травневу ніч»
Мета: повторити основні елементи математики, підтримати учнів 11 класу у підготовці до ЗНО, розвивати наполегливість у здобутті знань.
Обладнання: реквізити «Української хати», українські костюми для дійових осіб, мультимедійний проектор, екран, ноутбук.
Дійові особи: ведучий, ведуча, учень - соня 11 класу, мати - математика,доньки: Алгебра, Геометрія, учень 5 класу, учень 6 класу, учень 7 класу, учень 8 класу, учень 9 класу, учень 10 класу, учень 11 класу.
Хід заходу
Святково прибраний зал. Під звуки фанфар виходять ведучі.
Ведучий: Увага! Увага! Увага!
Хай стихнуть розмови!
І тишина настане у залі цім.
Сьогодні на свято прийшли ви чудове,
Хай буде цікаво і весело всім.
Ведуча: поводьтеся в залі, будь ласка, достойно,
Як прийнято гостю -
Культурно й пристойно!
Ведучий: Поміж всіх наук у людства
Є з прадавніх ще часів
Та наука. Що без неї
Світ нам ледве б животів.
Ведуча: Бо куди не кинь ти оком,
Математика потрібна.
А без неї доля людства
Була б жалюгідна.
Сцена 1. Парта. За партою учень – соня 11 класу схилився над книжками.


Учень 11 класу: Хоч сідай та гарно плач –
Не люблю отих задач!
Через них одні невдачі.
Ох!  Замучали задачі.
Чи підручники погані?
Чи такий я безталанний?
Та усіх я обдурю –
В книжці відповідь знайду.
Ви учіться, хто бажає,
А я трішечки посплю. (Засинає)
Сцена 2: Українська світлиця. На лаві сидить мати – математика, тче полотно (або вишиває).
Мати: молилася, турбувалася, день і ніч не спала,
Своїх діток доглядала, математики навчала.
Повиростали доньки – мої любі діти –
Алгебра й Геометрія розцвіли, як квіти.
 (Стук у двері (об підлогу). Заходить учень 11 класу (той, що заснув). Вклоняється.
Учень 11 класу: Допомога потрібна дуже.
Треба іспити складати і до ВУЗу вступати.
А оті задачі кляті
Не дають ночами спати.
Мати: Якщо хочеш досягнути
У житті своїх вершин,
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.
Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись!
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись.

А тобі на допомогу
Донечок своїх покличу.
Алгебро! Геометріє!
Йдіть до мене швидше!
(Виходять на сцену дві дівчини – донечки, Алгебра і Геометрія.)
Алгебра: Ви нас кликали, мамо?
Мати: Кликала, доні. Треба хлопцеві допомогти. Ось клубок вам чарівний. Куди він покотися, вам за ним потрібно йти і завдання всі пройти.  (Віддає хлопцеві клубок).  Щасливої дороги!
Сцена 3: На сцені дівчинка 5 класу плигає у «класики». Викочується клубочок і зупиняється. За ним слідом виходять учень 11 класу, Алгебра, Геометрія.
Алгебра: Схоже, тут твоє перше випробування.
П’ятикласниця (до гостей): А я вас давно чекаю
І завдання для вас маю.
П’ятикласниця (до учня) : За кожну правильну відповідь отримаєш зелену картку, за кожну неправильну – червону. Почали!
  (За допомогою проектора на екран проектуються питання, а потім відповіді (Додаток №1)).
П’ятикласниця: Успіхів вам! Прощаюся!
(Всі сходять зі сцени. Голос ведучого за кадром – Музична пауза – пісня № 1)
Сцена 4:  На сцені два учні 6 класу за столом грають у шахи. Входять учень 11 класу, Алгебра, Геометрія. Учні 6 класу їх бачать і встають із - за столу.
1 –й шестикласник: Ми вас давно чекаємо.
2 –й шестикласник: І завдання для вас маємо!
1 –й шестикласник: За кожну правильну відповідь отримаєш зелену картку.
2 –й шестикласник: За кожну неправильну – червону. Почали!


(За допомогою проектора на екран проектуються питання, а потім відповіді (Додаток №2)).
Шестикласник: Успіхів вам! Прощаємося!
(Музична пауза – пісня № 2)
Сцена 5: За партою сидять учень 7 класу і учень 8 класу, сперечаються над задачею. До їхнього столу підкочується клубочок. Вони підняли голови. Побачили гостей, піднялися.
Учень 7 класу: Ми вас давно чекаємо.
Учень 8 класу: І завдання для вас маємо!
Семикласник: За кожну правильну відповідь отримаєш зелену картку.
Восьмикласник: За кожну неправильну – червону. Почали!
Алгебра з Геометрією шепочуть учневі 11 класу: Будь уважним! Після 6 класу математика розділяється на два крила – алгебру та геометрію.

(За допомогою проектора на екран проектуються питання, а потім відповіді   (Додаток №3)).
Учні 7 і 8 класу: Успіхів вам! Прощаємося! (Музична пауза – пісня № 3)
Сцена 6: За столом учениця 9 класу і купа книжок. Дівчина у задумі щось швидко пише. До її ніг підкотився клубок. Учениця встає назустріч гостям.
Девятикласниця: А я вас давно чекаю і завдання для вас маю!
Девятикласниця: За кожну правильну відповідь отримаєш зелену картку. За кожну неправильну – червону. Почали!
(За допомогою проектора на екран проектуються питання, а потім відповіді (Додаток №4)).
Девятикласниця: Бажаю успіхів! До побачення!
(Голос ведучого за кадром – Музична пауза – пісня № 4)
Сцена 7: На екрані завдання – розгортка циліндра. Потрібно знайти його об’єм (Додаток №5). Біля екрана учень 10 і учень 11 класу обговорюють рішення задачі.


Біля їх ніг зупиняється клубок. До учнів 10 і 11 класу підходять наші герої – мандрівники. Один з учнів звертається до героя – соні: А ти як вважаєш?
Сцена 8: (голос за кадром) – Все, хлопці, впоралися з завданнями! А тепер час і відпочити.
(Звучить заспокійлива мелодія. Усі дійові особи сходять зі сцени, окрім хлопця – соні. Він знову сідає за стіл і засинає. Звучить дзвінок будильника. Хлопець підхоплюється.)
Учень – соня: Невже проспав до школи? (полегшено зітхає) та ні! Завтра ж вихідні. А таке наснилося.(Тут помічає на столі зелені та червоні картки. Бере їх до рук).  – Невже то був не сон? А червоних карток як багато! Ще стільки всього треба повторити, щоб до ВУЗу на бюджет вступити!
Сцена 9: виходять усі дійові особи.
Учень – соня: А математика – наш друг,
Кмітливий, вірний, завжди поруч.
Він завжди з нами, завжди тут, праворуч він, або ліворуч.
Алгебра: Яку науку не спитаєш: «Чи математика потрібна?»
Геометрія: Вам відповідь:«Хіба не знаєш? Вона, як подих, необхідна»
Учень 5 класу: Не було б великих міст, якби не вміли рахувати.
Учень 6 класу: Бо не знали би тоді, як усе побудувати.
Учень 7 класу: Не літали б до зірок,бо не було б ракети.
Учень 8 класу: І ніхто не зміг би знати,
Яка відстань до комети.
Учень 9 класу: Затонули б кораблі
Без належних розрахунків.
І не знали б скільки брати
Фарби для своїх малюнків.
Учень 10 класу: Не було б автомашин –
Хто б їх міг побудувати?


Учень 11 класу: Поміж різних всіх наук
Математика – їх Мати.
Математика: Любіть, кохайте, поважайте
І математику вивчайте.
Вона вам з часом пригодиться,
Вона вам дуже знадобиться. (Звучить фінальна пісня – пісня № 5)
Ведуча: До нових зустрічей!
Ведучий: Будьте розумними!


Немає коментарів:

Дописати коментар